Produkt

Leveransupplevelser (DXM)

Transparenta leveranser ger nöjdare kunder.

Inspirerande orange solnedgång med en optisk krusningseffekt som symboliserar leveranser av last mile.
Inspirerande orange solnedgång med en optisk krusningseffekt som symboliserar leveranser av last mile.
En urban budbilschaufförsom bär paket till en nöjd mottagare på nästa avlämningsplats vilket ger en stark leveransupplevelse.

Få kontroll över dina kunders leveransupplevelser.

DXM förbättrar kommunikationen med dina kunder, oavsett vilka transportörer som du skickar med. Med vårt verktyg för bättre kontroll över leveransupplevelser kan du och dina kunder spåra leveransflöden i realtid. Om det blir en försening kan du skicka en direktavisering. Alla tjänar på mer transparenta leveranser, från kundkorg till dörr.

Leveransspårning i realtid

Få en detaljerad översikt över alla försändelser som är på väg till kunden. Kunder kan också följa leveranserna direkt på din nya och egna spårningssida.

Effektivare leveranser

Bättre kontroll över leveransupplevelser kan minska hanteringsavgifter och returer, vilket i slutändan ökar din ROI.

Snabb och direkt kundkontakt

Automatiska aviseringar via e-post och sms varnar dina kunder om problem eller förseningar – med hjälp av anpassade meddelanden som alltid håller ert varumärkes profil.

Mindre tryck på kundtjänst

Med DXM behöver kundtjänst bara använda ett verktyg för alla transportörer. De får också färre WISMO-ärenden (var är min beställning).

En entreprenör som sitter vid en dator och tittar på hennes balansräkningar med ett belåtet leende eftersom hon har full kontroll över sina kunders leveransupplevelser.

DXM och kontroll över leveransupplevelser hjälper dig att...

Förbättra din leveransprestanda

Minska leveranskostnaderna

Öka kundnöjdheten och lönsamheten

Dra ner på WISMO-ärenden och frigöra mer tid för kundtjänst

Öka möjligheterna för merförsäljning genom att ha en egen spårningssida

Funktioner

Spårning av kundorder
Varukorgsikon – för orderspårning från kundkorg till dörr.

Dina kunder kan spåra sina beställningar direkt på din spårningssida och få meddelanden i händelse av förseningar. Anpassa sidan med ditt eget varumärke. Utseendet och känslan bestämmer du själv.

Leveransspårning i realtid
Heatmap

Det är fantastiskt att se att våra WISMO-ärenden minskat med hela 40%. Nu har vi full kontroll över samtliga leveranser, även dropship direkt från leverantör till kund.

Erik Hallgren
Erik Hallgren

Logistics Manager GardenStore

Att få kontroll över leveransupplevelsen har aldrig varit enklare.

David Måsegård
David Måsegård

Platschef, Royal Design Group Holding

Frequently asked questions

Hur snabbt kan vi komma igång?
Vilka transportörer ingår?
Hur kopplas DXM till TA-systemet?
Hur lång tid tar det att lära sig systemet?
Vad behöver jag för teknisk utrustning?
Hur många användare kan vi ha?
Vem vänder vi oss till för support?
Vilken support ingår?
Vad krävs det för att koppla på DXM till mitt TA-system?
Finns det olika paket och vad ingår i dem?
Vilka e-commerce plattformar fungerar orderspårningen med?
Do I need to have an online shop to use DXM?

Har du några frågor eller behöver support? Kontakta oss.

Logtrade Sales

Logtrade Sales
sales@logtrade.se

Logtrade Support

Logtrade Support
support@logtrade.se

Recreate trade. Connect everything. Recreate trade. Connect everything.

Recreate trade. Connect everything. Recreate trade. Connect everything.

Vi använder cookies.
Cookies hjälper oss att leverera den bästa upplevelsen av webbplatsen. Nyfiken på mer? Läs mer om vilka cookies vi använder i vår integritetspolicy.