WEBBINARIER

Automatisk avisering, välinformerade mottagare för glada mottagare

Automatisk avisering, välinformerade mottagare för glada mottagare.

Visste du att LogTrade kan hjälpa dig ta kontroll på dina leveranser och kommunicera med dina mottagare/kunder?

Självklart kan LogTrade avisera dina kunder när godset lämnar ditt lager och de kan förstås själva spåra sändningen med hjälp av en trackinglänk där de ser paketets väg till dem.

Men utöver detta går det att avisera kunden baserat på specifika händelser, eller för den delen icke-händelser.

Vad sägs om exemplen nedan? Passar något av dessa in på din verksamhet? Eller har du andra behov?

  1. Varför inte skicka ett SMS eller mail till kunden när paketet är lastat på bilen och ni vet att leverans kommer ske under dagen?
  2. Om något har gått snett och kunden inte fått varorna inom en viss tid är det viktigt att vara proaktiv för att undvika ytterligare förseningar. Ett exempel kan då vara att er kundtjänst aviseras via mail när det gått mer än ett förutbestämt antal dagar från att varorna hämtades på ert lager.
  3. Ni levererar varor till butiker. När varorna anlänt ska er personal packa upp dessa i butiken. LogTrade kan avisera din personal när varorna är framme för att undvika att ni åker dit innan varorna kommit fram eller att ni väntar för länge.

Anmäl dig på följande länk eller se en tidigare inspelning: https://logtrade.easywebinar.live/registration